Projecte
de millora: el traspàs de l’etapa 0-3 anys a 3-6 anys
He
trobat aquest projecte de millora a les xarxes i m’ha semblat interessant
perquè crec que encara no és dona la importància que s’hauria de donar respecte
a la necessitat d’una continuïtat entre l’escoleta i l’escola infantil. Aquest projecte
està realitzat per oferir-nos unes pautes,
idees o suggeriments facilitant així l’adaptació dels infants a la nova escola i
evitant, en el possible, inseguretats per part d’ells i les famílies.
També,
destaca la importància del període d’adaptació quan els infants arriben a l’escoleta,
ja que si es treballa d’una forma adequada dins aquesta etapa, això pot
facilitar en el futur que l’infant no hagi de tenir problemes d’adaptació al passar
al següent cicle. A més, també ens diu
que hem de tenir present en tot moment les necessitats físiques, afectives,
intel·lectuals i socials dels infants. És important oferir-los un ambient càlid
i segur perquè puguin afrontar d’una manera gradual el coneixement de l’entorn
que els envolta. També, s’ha d’afavorir el
desig de conèixer i descobrir d’una manera autònoma, ja que els infants
tenen una gran curiositat innata per explorar. Per altra banda, en aquest moment
de canvi, hem de tenir en compte l’acceptació i el respecte cap a cada infant
al arribar a l’escoleta, perquè cada un d’ells porta a sobre la seva pròpia
motxilla i, per tant, cada un d’ells arriben amb unes experiències, uns interessos
i unes capacitats diferents a la dels altres infants.
Els
objectius que es plantegen amb aquesta proposta són els següents:
§ Desenvolupar
capacitats afectives i seguretat emocional, adquirint progressivament iniciativa
i confiança en ell mateix.
§ Establir
vincles de relació amb els adults i entre iguals, adquirint elements de convivència,
responent als sentiments d’afecte, desenvolupant actituds d’ajuda i de col·laboració.
§ Observar
i explorar l’entorn immediat amb una actitud de curiositat i de cura.
Aquestes
són algunes de les propostes que ens ofereixen i que penso que es podrien dur a
terme en moltes escoletes, ja que les idees que proposen són molt adequades per
no perdre aquesta continuïtat:
Proposta
1: “Coherència educativa entre el primer cicle i el segon cicle”
·
Organitzar
trobada formal entre tota l’etapa d’Educació Infantil.
·
Organitzar
una trobada de famílies de l’escoleta amb l’escola.
·
Reunió
entre els educadors de l’escoleta i els Mestres d’Educació Infantil per
concretar els criteris d’avaluació de finals del primer cicle i començament del
segon.
·
Organitzar
una festa entre les famílies de l’escoleta i de l’escola.
Proposta
2: “Visita a una escola infantil”
·
Confeccionar
un mural sobre l’estiu amb fotografies dels infants de l’escoleta mentre feien
aquesta proposta a l’escola infantil.
·
Visita una
escola infantil.
Proposta
3: “Facilitar el procés d’acomiadament de l’escoleta”
·
Visita d’una
mestra de l’escola de segon cicle d’Educació Infantil a l’escoleta.
Realitzant aquesta tasca he treballat les competències 5.1 i 2.5 perquè he reflexionat sobre els trets característics dels projectes de millora i he plantejat un recull de dubtes i dilemes sobre el pla de millora analizat.
Realitzant aquesta tasca he treballat les competències 5.1 i 2.5 perquè he reflexionat sobre els trets característics dels projectes de millora i he plantejat un recull de dubtes i dilemes sobre el pla de millora analizat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario